İade İşlemi

Ürünlerin alış veya satış işlemi yapıldıktan sonra tamamının veya bir kısmının alınan toptancıya iade edilmesi veya satılan müşteriden iade alınması sık karşılaşılan bir durumdur. Bunun için sistemde tanımlı işlem tiplerinden birisi de İade işlemidir.

Barkodlu Ürün İadesi

İade işleminde ürünün serisi barkod okuyucu ile okutulduğunda veya elle klavyeden girildiğinde sistem otomatik olarak iade edilmesi veya iade alınması gerektiğine karar verir. Eğer ürün stokta ise satıcı firmaya iade etmek için firmanın adını otomatik olarak seçer ve satıra da İade Ediliyor ifadesini ekler.

İade edilecek veya alınacak ürünler girildikten sonra bu iade işleminin ödemesi de ayarlanarak veya firma ya da müşterinin cari hesabına atılarak işlem onaylanır.

İşlem onaylandığında eğer ürün stokta ise satıcıya iade edilerek stoktan düşürülür. Satılmış ve iade alınıyor ise de stoğa tekrar geri döner.

İade işlemi tamamlandıktan sonra ürünün eski barkodu duruyorsa bu barkod geçerli olabileceği gibi, bozulmuş veya yıpranmış ise Etiket Yazdır menüsü aracılığıyla yeniden etiket yazdırılabilir.

Örnek İade Formu

Satış formu örneğindeki satılan ürünün geri iade alınması için sadece serisini girdik.

../_images/iade1.png

Barkodsuz Ürün İadesi

Barkodsuz ürünün iadesini almak için iade formunu açtıktan sonra iade alıcağımız müşteriyi giriyoruz. Daha sonra müşteriden iade alıcağımız ürünü giriyoruz. Ürünü girdikten sonra sağda seri kısmındaki aşağı oka basıyoruz.

../_images/iade2.png

Sistem müşteriden iade alabileceğiniz serileri gösteriyor. Ve gördüğünüz gibi bu iade örneğindeki sıralanan serilerde boş bir seri var ve görebiliyoruz.

Çeviriçi Kullanarak Ürün İadesi

Eğer bir alış ve satış işlemi tamamen iade edilecek ise en kolay yol budur.

İlk olarak iade alıcağımız işlemi tamamlanan işlemlerden buluyoruz. Bunun için ana ekrandaki tarihi kullanabilirsiniz.

Daha sonra iade alıcağımız işleme sağ tıklıyoruz ve çeviricileri seçiyoruz.

../_images/iade3.png

Yapıcağımız işleme göre çeviricilerden uygun olanı seçiyoruz.